Paule schaap, voorzitter

In het vroege voorjaar van 2022 leerde ik Job kennen toen hij regisseur werd van het Iepenloftspul waar ik in mee speelde. Bij de afsluiting van deze periode vertelde Job mij dat hij graag zijn eigen stichting wilde oprichten om mooie, bijzondere en unieke theaterproducties te gaan maken. Gelukkig heb ik aardig wat ervaring als bestuurder en zo werden de eerste stappen gezet naar wat nu Stichting Wolf is. Ik ben Paule Schaap, ik woon tussen het gras en de koeien in het midden van Fryslân. Mijn man en zoon hebben samen een melkveehouderij, onze beide dochters staan op eigen benen en ik werk fulltime bij de Provinsje Fryslân.  Naast theater en besturen hou ik er van om creatief bezig te zijn. En ik trek er graag op uit, de natuur in of naar een mooie stad. Maar ook lekker wegdromen bij een goede crimi, of een netflix serie binchen past in mijn leven.

Als voorzitter van Stichting Wolf hoop ik, samen met de beide mede bestuurder en Job als artistiek leider en directeur mooie theater ervaringen te kunnen maken voor de inwoners van Friesland. Waarbij de friese taal, cultuur en geschiedenis een belangrijke rol innemen.

Zie ik u bij de premiere of een van de andere voorstellingen?

Jelle Terwal, secretaris

In 2019 ben ik in contact gekomen met Job de Roo, toen hij de regie overnam voor het Openluchtspel Animal Farm in Opsterland/Sparjebird. Ik was voorzitter van de organisatie en speelde een kleine rol. Daarna leerde ik als acteur Job nog beter kennen tijdens het openluchtspel Peer Gynt bij Masquerade in Oudwoude, waar we de Gouden Gurbe mee wonnen. Job liet weten om op eigen benen te willen staan en stelde het zeer op prijs als ik deel zou willen uitmaken van het bestuur van zijn nieuwe stichting Wolf. Een hele eer! Mijn naam is Jelle Terwal. Ik woon samen met mijn vrouw, die ook acteur EN regisseur is, in Donkerbroek. We hebben twee kinderen; Jelmer en Jildau. Alle gezinsleden zijn cultureel zeer actief In mijn werkzame periode ben ik als Intern Begeleider en leraar werkzaam geweest in het basisonderwijs. Al 45 jaar ben ik als acteur, zanger, danser en bestuurder actief in het theaterleven. Cabaret, muziektheater, musicals, toneeluitvoeringen, zangoptredens…….. Wat is er toch ontzettend veel voorbij gekomen.

Nu mag ik als secretaris samen met de andere bestuurders van Stichting Wolf ervoor zorgen, dat er theaterproducties worden gespeeld met uitdagende, vernieuwende elementen. Met Job de Roo als artistiek directeur belooft dat een bijzonder traject te worden. Een toegevoegde waarde voor de theatrale beleving in Friesland.

Hanneke Snoek, penningmeester

Met veel plezier zet ik mij in voor de Stichting Wolf. Het is onze ambitie om vele mooie, betekenisvolle, theaterproducties in Fryslân en omstreken te realiseren. Toevallig of niet, via via maakte ik eind 2022 kennis met Job de Roo. Het klikte meteen. Zijn ambitie en gedrevenheid spraken mij aan. Job was op dat moment op zoek naar iemand die zich graag bezig houdt met de zakelijke kant. En ja, zo is het gekomen. Beroepshalve heb ik als achtergrond financiën en control. Ervaring met fondsenwerving en begrotingen voor theaterproducties heb ik opgedaan in de tijd dat ik bestuurslid was van de Stichting Iepenloftspul Burgum. Ook sta ik zelf af en toe nog op de planken. De laatste keer in mei 2022 in Karantêne, een theatrale wandeling in Tytsjerk.
Job heeft ons samengebracht. Onze inspirerende samenwerking is een mooi fundament voor de toekomstige ambities van de Stichting Wolf.
Hopelijk kunnen jullie daar allemaal van genieten, daar doen we het voor.

Oant sjen!